ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΡΑΞΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ - ΝΕΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: ΕΝΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 13 - 15 Ιανουαρίου, Μαρούσι

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΥΛΩΝΑΔΗΣ

Η "Θέληση για το παιδϊ" διοργανώνει το σεμινάριο "Διαταραχές πράξης σε παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές - νέες διαστάσεις στη διάγνωση και θεραπευτική παρέμβαση. Ο τόπος διεξαγωγής του σεμιναρίου είναι οι εγκαταστάσεις της "Θέλησης" στο Μαρούσι, Αγαμέμνονος 11 - 13. 

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται κυρίως σε εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές και λογοθεραπευτές, οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν γνώση στους τομείς αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης για διαταραχές πράξης σε παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως Δυσπραξία, Αυτισμός και ΔΕΠΥ. 

Η ιδέα και η θεωρία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης (sensory integration), προέρχεται απο την Dr A. Jean Ayres, PhD, OTR. Σαν εργοθεραπεύτρια η Dr. Ayers έδειξε ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο η αισθητηριακή επεξεργασία θέτει τις βάσεις για μαθησιακές και καθημερινές δραστηριότητες. Η Dr. Ayers περιέγραψε την πράξη ως την"ικανότητα που μας επιτρέπει να καταλάβουμε πωσ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας ή το σώμα μας όταν πραγματοποιούμε επιδέξιες δραστηριότητες, όπως όταν παίζουμε παιχνίδια ή οταν χρησιμοποιούμε εργαλεία (π.χ μολύβι, πηρούνι, μαχαίρι), ή όταν χτίζουμε ένα πύργο με ξύλινα τούβλα, ή όταν τακτοποιούμε ένα χώρο ή όταν εμπλεκόμαστε σε διάφορες δραστηριότητες... Η ικανότητα για Πράξη περιλαμβάνει γνώση του ΤΙ κάνουμε και ΠΩΣ το κάνουμε" (Ayers 1989 σελ. 9)

Το σεμινάριο προσφέρει μια εκτεταμένη ανασκόπηση της θεωρίας, αξιολόγησης και θεραπευτικής παρέμβασης των διαταραχών πράξης με ένα τρόπο που στοχεύει να εμπλουτίσει και να βοηθήσει τον κλινικό συλλογισμό των συμμετεχόντων. Οι διαλέξεις καλύπτουν την δομή, οργάνωση και λειτουργία των αισθητηριακών συστημάτων και οι τομείς πράξης (praxis) και αισθητηριακής ρύθμισης (sensory modulation) αναλυονται κάτω απο το θεωρητικό πλαίσιο αναφοράς της αισθητηριακής ολοκλήρωσης σύμφωνα με σύγχρονες έρευνες στο των νευροεπιστημων. 

Το σεμινάριο αυτό βασίζεται σε διαλέξεις, ομαδική συζήτηση και ζωντανή αξιολόγηση και θεραπεία περιστατικών.

Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να: 

* κατανοήσουν τη μοναδική συνεισφορά της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης στην αξιολόγηση και θεραπεία διαταραχών πράξης σε παιδιά με νευροαναπτυξιακές και κινητικές διαταραχές

* κατανοήσουν τις νευροανατομικές βάσεις της πράξης στα πλαίσια των σύγχρονων νευροεπιστημών

* αξιολογήσουν κριτικά τη θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκήρωσης και την εφαρμογή του πλαισίου αναφοράς για την θεραπεία παιδιών με διαταραχές πράξης

* αξιολογήσουν κριτικά τη δομή και λειτουργία των αισθητηριακών συστημάτων καθώς και τον τρόπο με τον οποίο συμβάλλουν στην πράξη

* αξιολογήσουν κριτικά τισ διαταραχές πράξης, να αναγνωρίσουν συνοδές συμπεριφορές και να προτείνουν στρατηγικές θεραπείας 

* χρησιμοποιήσουν τη γνώση από το σεμινάριο προκειμένου να πάρουν κλινικές αποφάσεις για τους πελάτες τους

* κατανοήσουν τη συνοσυρότητα διαταραχών πράξης με άλλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως Αυτισμός και ΔΕΠΥ

Προτεινόμενη βιβλιογραφία:

Άρθρα:

Miller, Anzalone et al (2007) Concept evolution in sensory integration: a proposed nosology for diagnosis. Am J of OT, 61, 135 - 140.

Miller, Coll et al (2007) A randomised control pilot study of the effectiveness of occupational therapy for children with sensory modulation disorder. Am J of OT, 61, 228 - 238.

Miller, Schoen et al (2007) Lessons learned: a pilot study on occupational therapy effectiveness for children with sensory modulation disorder. Am J of OT, 61, 161 - 169.

Parham et al (2007) Fidelity in Sensory Integration Research. Am J of OT 61, 216 - 227.

Ξένη Βιβλιογραφία:

Bundy, Myrray & Lane (2002) Sensory Integration: Theory and Practice, 2nd ed. F. A. Davis

Cohen (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd ed. Lippincott Williams & Wilkins

Ελληνική Βιβλιογραφία:

Roger, Barker, Barasi & Neal (2006) Νευροεπιστήμες με μια ματιά, 2η έκδοση. Παρισιάνος

kandel, Schwartz, Jessel (2006) Νευροεπιστήμη και Συμπεριφορά. Πανεπιστημιακές Εκδόσεισ Κρήτης

 

 

Δημήτριος Μυλωνάδης MSc (paediatrics) BSc (Hons) OT

Director of Hopscotch Childrens Therapy Centre, Sensory Integration Specialist, Associate of the Royal Society of Medicine

Ο Δημήτριος Μυλονάδης είναι πιστοποιημένος θεραπευτής στον τομέα της αισθητηριακής ολοκλήρωσης (S.I). Πήρε το πτυχίο του απο το ΤΕΙ Αθήνας και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος το 2001. Το 2002 μετέβη στο Λονδίνο για το μεταπτυχιακό του στο πανεπιστήμιο του East London, το οποίο και έλαβε (MSc paediatric OT) έπειτα από μια μεγάλη μελέτη κλινικής αξιολόγησης. Ο κ. Μυλωνάδης είναι πιστοποιημένος καθηγητής SI από το Sensory Integration Network UK & Ireland (www.sensoryintegration.org.uk) στη θεωρία και κλινική πράξη της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης και ασχολείται ενεργά με την εκπαίδευση, την κλινική πρακτική και την έρευνα. Επιλέον, έχει παρουσιάσει πολλά εργαστηριακά σεμινάρια και εκπαιδευτικά μαθήματα σχετικά με την Αισθητηριακή Ολοκλήρωση. Ασχολείται κυρίως με παιδιά που έχουν διάσπαση προσοχής και μαθησιακές συμπεριφορικές διαταραχές καθώς και διαταραχές αυτισμού. Από το Σεπτέμβριο του 2005 υπήρξε μέλος της διοίκησης του SI Network με την αρμοδιότητα της εκαίδευσης και έρευνας. Από τον Οκτώβριο του 2005 έως τον Ιούλιο 2006 εργάστηκε ως λέκτορας μερικής απασχόλησης στο Brunel University, West London. Ο κ. Μυλωνάδης είναι συνιδιοκτήτης της ιδιωτικής κλινικής του "Hopscotch Childrens Therapy Centre" (www.hopscotchtherapy.co.uk) που εδρεύει στη Harley Street στο κέντρο του Λονδίνου και που εξειδικεύεται στη διαγνωστική αξιολόγηση και θεραπεία των Sensory Processing Disorders.

Πληροφορίες:

Κόστος συμμετοχής 360 + ΦΠΑ ευρώ. Προκαταβολή 100 ευρώ έως  5/12/2016 και εξόφληση έως 30/12/2016.

Για όσους εξοφλήσουν με ημερομηνία κατάθεσης έως 5/12/2015 το κόστος είναι 320 + ΦΠΑ ευρώ. 

Για κράτηση θέσης καλέστε στο 210 9637200 κα. Πανταζή Ελένη, καθημερινά 13.00 - 21.00.

Εθνική Τράπεζα: 715/470125-92. IBAN: GR9801107150000071547012592. Δικαιούχος: ΘΕΛΗΣΗ ΕΠΕ

Παρακαλούμε για την αποστολή κατάθεσης στο mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περιορισμένος αριθμός θέσεων λόγω της εργαστηριακής / πρακτικής φύσης του σεμιναρίου